Saturday, August 14, 2010

Juadah Ramadhan 1

Salam Ramadhan buat semua....hari ini dah masuk hari ke-4 dan bakal menyusul untuk hari seterusnya. Disebabkan hari ini adalah hari minggu dan semua adik-adik beta...askar-askar wataniah pulang ke rumah maka nak buat masakan special skit a.k.a sepesial....tetapi hati-hati kalau nak cakap depan orang lain. Silap hari bulan nanti ada orang yang kena sebik sebiji...hehheeheh. Oklah....apa yang i & mama masak ek.....jom follow up apa yang kitaorang wat......Tetap tak dilupakan adalah jasa ayahanda yang tolong buatkan sambal belacan...thankzzzz daddy.... Muakhzzzz



~~~acar timun yang simple~~~
5 minit dah siap..... =)

timun,bawang & cili di hiris nipis
tambahkan sedikit gula,garam,cuka dan air

~~~aYam Masak MeraH~~~
yum..yum...i lurve chicken


ayam digoreng dahulu sehingga cukup garing
tumiskan bawang,lada, sos tomato dan sos cili sehingga naik bau
gaulkan ayam denga perencah sehingga sebati
masukkan garam secukup rasa
masukkan daun bawang,daun sup dan bawang yang dihiris halus
gaulkan semuanya sehingga sebati dengan api perlahan

Nasi daging yang segar
tapi dah masak tau...bukan yang mentah...hehehehe

tanak nasi bersama daging yang telah direbus menggunakan
air rebusan daging tadi
jangan lupa masukkan bawang, sepotong halia & garam

Maka sewaktu berbuka puasa i pun makan besar bersama-sama adinda-adinda beta...hahaha. Ok, Alhamdulillah.....makanan yang telah dimasak semuanya dihabiskan tanpa pembaziran..maka bolehlah buat lagi untuk askar-askar ni nanti untuk masa yang lain...semoga segalanya akan menjadi lebih baik.





3 comments:

  1. aku...hentam jer la beb....okla tu as beginner kan????hahaahah

    ReplyDelete
  2. sodap eh.. tp paling best bila dpt berkumpul2 ramai2 ..

    ReplyDelete

You might also like:

Related Posts with Thumbnails