Friday, March 26, 2010

Sahabat Lama =)

Salam buat teman dan pelawat yang hadir.


Entri kali nie membuatkan saya teringat kepada persoalan orang "kenapa agaknya kite tidak pernah gunakan istilah bekas kepada sahabat? Tapi kita sering menggunakan istilah ini untuk bekas suami, bekas teman lelaki, bekas tunang,..."


Jawapan kepada persoalan yang bermain ini adalah sahabat itu adalah teman kita untuk selama-lamanya. Dari sahabat kita belajar kenal erti bahagia, dari sahabat kita belajar erti kasih-sayang dan dari sahabat juga kita belajar erti kehidupa. Macam-macam benda yang kita boleh belajar daripada seorang manusia yang bernama sahabat.....sayang, rindu, kesetiaan, kebencian, pengkhianatan dan perhubungan.

Sejak mulanya kita lahir kita telah mula belajar untuk mencari sahabat (Yela, sebab dari kecik lagi kita dah mula cuba senyum-senyum kat orang lain supaya ada orang nak berkawan dengan kita). Ada manusia yang masih mencari sahabat sejati dalam hidupnya. Ada yang telah bertemu tetapi tidak tahu menghargainya...Namun, insan yang benar-benar beruntung ialah insan yang telah bertemu sahabat sejatinya dan menghargai shaabat itu selagi yang termampu.

Di sini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan rasa kasih sayang dan terima kasih kepada sahabat-sahabat saya yang dikasihi..... =)

p/s: sahabat sejati adalah yang akan menemani kita saat kita ditinggalkan oleh teman lelaki yang dicintai (kononnya!!!...hehehe). Sahabat inilah yang akan memberikan kata semangat dengan berkata 'jangan risau. aku tahu kau kuat dan kau boleh hidup tanpa lelaki tu. sebab ada ramai lagi lelaki yang lebih baik dan budiman atas muka bumi ni selain dia.'

2 comments:

  1. kenapa waktu ditinggal lelaki:P
    ceh....bias~

    ReplyDelete
  2. saja sebab aku adalah sorang wanita...hahaha. contoh terdekat yg boleh aku grab secepat mungkin coz duk kt laboratory time tuuu...ngh duk tunggu HeLa cell tu beranak...nak test die ag..ahakzzz

    ReplyDelete


You might also like:

Related Posts with Thumbnails