Monday, May 10, 2010

KiSah maYat di Tepi rUmaH......=0, -_-

10 Mei 2010
(sehari sebelum birthday mama)
---ngah duduk dengan adik teruna bongsu aku.

Melepak duk main laptop ngn dia. Satu laptop untuk dia satu untuk aku. Bajet nak main game..tapi rasanya mcam malaslah pulak. Hari nie 2 ekor anak kucing Suwee mati. Tau tak dia mati sebab apa?
Dia mati sebab kena bunuh ngan kucing jantan dewasa. Mungkin bapa dia kot.. ='(. Pastu abah g tanam kat tepi rumah. Rasa-rasanya dah banyak dah mayat-mayat yang ditanam kat tepi rumah nie.Kiranya rumah aku ni boleh dikira haunted la kan.....cuber bayangkan kalau mayat-mayat tu semuanya bangun. Waghhhhh!!!! aku tak rela.

Dulu ikan laga kesayangan aku mati pun tanam kat tepi rumah ni gak. aku siap kapankan ikan tu dengan kain,tisu dan plastik lagi. Nasib jer aku tak buat solat jenazah je kat ikan aku tu ='(. Sampai sekarang aku tak bela ikan laga baru lagi dah. Satu hari satu malam aku menangis pasal ikan tu mati. Ni semua sebab dia rindukan aku la tu.... mogok tak nak makan...or mama aku yang lupa bagi dia makan. Kesian beb, ikan aku tu mati badan dia terbalik,mata dia tebuka pulak tu...Kubu ikan tu pulak aku tanda dengan susunan batu-batu yang comel. Bahagian yang paling istimewa sebelah kubur ikan tu aku g pulak tanam pokok cili dan pokok kacang hijau....Cube bayangkan nutrient yang pokok tu dapat daripada mana agaknya. Aku dah dapat agak apa yg korang semua fikikan.... Macam yang aku bagitau tadi macam-macam yang dah ditanam kat tepi rumah aku ni....Sooooo kirenyer aku ni hidup dengan mayat lah kan.....=)

1 comment:

You might also like:

Related Posts with Thumbnails