Tuesday, June 23, 2009

Life @ Redang Island

Jalil kt area unjam.....diver for tukun research


Pemandangan waktu senja di Redang Island
- berlatarkan Pulau Redang Lang.

Inilah wajah anak-anak nelayan time program
anak angkat

Proses Pindahkan telur penyu---penat oooo!!

Me n alex on da ship

Terlalu banyak perkara yg berlaku dalam hidup nie. Sumtymes we never notices it untill it will become too late. But da important thing is we should appreciate every single minutes that have been given by ALLAH s.w.t for us to enjoy and learn.Kadang-kala kita perlu melihat sesuatu perkara atau objek itu lebih daripada yang seharusnya. Kita perlu lihat nilai yang tersembunyi di dalam sesuatu.

Hehehe... sebenarnya tujuan utama untuk blogging malam nie juz nak bagitau yang sepanjang dua bulan bermastautin di Pulau Redang banyak benda yang aku dapat belajar, sama ada tersurat atau tersirat.....Jgan kita anggap sesuatu yang rendah itu selamanya akan rendah. Barangkali dia akan berada di atas kerana segala pusingan hidup adalah seperti roda.

Di sana aku belajar menjadi orang bawahan. Melihat bagaimana perlakuan orang atasan. Aku mula melihat kepentingan kerjasama dua golongan ini. Andai salah satu pihak tersungkur, pasti yang satu lagi akan menerima bahana yang serupa atau lebih dahsyat lagi.Aku juga mula melihat keadaan sebenar sosio ekonomi berada di pulau yang agak sukar. Selain itu, aku mula berkira-kira kembali untuk menilai tahap norma kehidupan manusia masa kini. Barangkali semakin menuju kehancuran. Tapi segalanya bermula dari dalam diri sendiri dan keluarga yang tercinta........

(P/S: aku selitkan juga beberapa gambar yang menjadi kenangan)

No comments:

Post a Comment


You might also like:

Related Posts with Thumbnails