Monday, March 22, 2010

SaYa TelaH "MenJanda".....!

Ok... salam hari nie kita nak bercerita tentang saya yang telah menjanda... Hahaha, jangan salah faham. Saya belum lagi berkahwin tau. =). Perkataan nie tetiba muncul time saya ngah duk mengelamun. Oh...shikin plzzz tolonglah buat kerja serius sikit, hehehe apa salahnyer menyelit sikit sambil-sambil taip thesis nie. Arghh... pening dan boleh botak kepala saya kalau serius sangat tulis thesis nie...



Oh, yeah...kembali kepada isu saya telah "menjanda". Kalau kita merujuk kepada perkatan menjanda bererti saya telah menjadi janda. ( betul tak)



Menjanda = telah menjadi janda.

Menduda = telah menjadi duda

Memaku = telah menjadi paku
Jadi apa maksud untuk perkataan merapu, meronggeng dan seumpama dengan nyer... Entri ni hanya untuk suka-suka sahaja.... BOlehlah CIkgu Bahasa Melayu betulkan kalau saya salah...hehehe=)
p/s: shikin plzzzzz....kembali kepada mode asal untuk menulis thesis...=)

No comments:

Post a Comment


You might also like:

Related Posts with Thumbnails